Túrák és táborok, túratáborok

Balatoni tábor

Kedvenc nyári emlékeim közé tartoznak a nyári táborok. Szeretem, hogy ez alatt az idő alatt a barátaimmal lehetek, sőt új barátokat is szerezhetek. Különösen kedvelem azt a tábort amelyen az osztálytársaimmal együtt vehetek részt.
    Az iskolám minden évben szervez egy tábort Balatonfenyvesen. Ott mindig változatos programok várnak bennünket, melyet maguk a tanáraink hoznak össze.
    Az ott töltött napok alatt a szállás és az étkezések biztosítva vannak amit bizony nagyon szeretünk is.
    A tábor alatt minden nap alkalom nyílt különböző kézműves foglalkozásokon részt venni. Gyöngyfűzés, koszorúkészítés, batikolás, fonás, ezek mind egy hangulatos légkört eredményeztek. A foglalkozások több különböző helyen zajlottak, így bárki bármikor csatlakozhatott bármelyikhez. Az elkészült műveket később egy kiállításon mindenki megnézhette.
    Bár az inkább lányoknak való kézműveskedések mellet a fiúk sem maradhattak ki.  A foci, a kosárlabda, a pingpong mindennapos látvány volt, és ugyanúgy bárki részt vehetett bennük.
    Minden évben sort kerítünk egy nagy versenyre amely az Ironman/Ironwoman nevet kapta. Több különböző feladatot kell minél gyorsabban teljesíteni. A győztesek egy éremmel lesznek gazdagabbak, viszont minden résztvevő egy kisebb ajándékot kap. Emellett kisebb bajnokságokat is rendeztek nekünk a tanárok, petangból, röplabdából, lábtengóból és még sok másból. A nyertesek szintén jutalmat kaptak, de azokat sem hagytuk ki akiknek nem sikerült helyezést elérni.
    Közös programok közé tartozott a Badacsonynál tett látogatásunk. Mindig kirándulunk egy nagyot  különböző balatoni városokban. Az ideit is nagyon élveztük, bár ez szinte már természetes. Emellett a közös balatoni fürdőzések sem maradhattak ki.
    Ha netán az idő rosszra fordulna, az ebédlőt egy szempillantás alatt mozivá varázsoljuk, és kérésre bármilyen filmet megnézhetünk.
    A tábor végét egy hatalmas tábortűzzel zárjuk. Nagyokat énekelünk, mesélünk egymásnak, mindezt zenei aláfestéssel. Nekem ez a legszebb az egész táborban, hisz valójában itt derül ki, mennyire jó volt az itt töltött idő.
    Nagyon jól éreztem magam a barátaimmal, a sok közös programmal, vetélkedőkkel. És így kaptam még egy okot arra, hogy várjam a nyári szünet kezdetét.

Első túratáborom
Göncz Máté 6. c

A nyáron először mentem olyan táborba, ahol ott is kellett aludni. Az egyik ilyen a Kisbakancsfűző tábor

A tábor Balatoncsicsón volt. Ez egy kis falu a Balaton északi partján, ahová vonattal és busszal utaztunk. Az út nagyon hosszú volt, a hátizsákom pedig nehéz. Mindenki örült, amikor végre megérkeztünk a szállásra és elfoglaltuk a szobákat. Én  Jancsival,  Domival és  Petivel laktam. Kíváncsian vártuk az első esti beavatást. Le kellett tenni a tábortűznél az esküt. A legviccesebb az volt, hogy meg kell enni Dezső bácsi főztjét, de ez nem mindig sikerült. Az első túra hosszú és fárasztó út volt Tihanyba. Ott megnéztük a Bencés Apátságot. Nekem nagyon tetszettek a tihanyi tavak. A nagy melegben fagyiztunk, és fürödtünk Balatonfüreden. Jártunk Nagyvázsonyban is, de első alkalommal nem értünk célba, mert eltévedtünk és a nagy forróság után leszakadt az ég. Következő nap sikerült eljutnunk és bevettük a Kinizsi várat. Legjobban a hegyestűi túra tetszett, mert nagyon szép volt a kilátás a Balatonra onnan. A sok szép, de izzasztó kirándulás után utolsó nap strandoltunk Zánkán. Találtam új barátokat a táborban, és Beni megtanította kirakni a Rubik kockát. Utolsó este egy finom búcsúvacsorára mentünk, és amikor már nagyon sötét volt megtartottuk a bátorságpróbát. Miután mindenki túlélte, becsomagoltunk és lefeküdtünk. Hazafelé mindenki fáradtan, de jó élményekkel zötykölődött a vonaton.

Várom a következő tábor úti célját, és nagy kedvvel megyek jövőre is.

VAGABUND S.V.C.K.  - Vagabund tábor 2015-ben a Mecsek egyik legszebb vidékén

A Vagabund tábor szoros kapcsolatban áll a természettel, hiszen túráink nagy része erdőben zajlik. Ezeken a túrákon még a legfiatalabbak is elfeledkeznek a telefonjukról és az egyéb elektronikai eszközeikről, mert a friss levegő és a természet látványa magával ragadja őket. (Na és persze a társaság sem rossz. J ) A 2015-ös évben, a 26. Vagabund táborban Óbánya volt a bázisunk, innen látogattuk meg többek között a Réka-várat, Kisújbányát, Püspökszentlászlót, a Zengő-követ. Az idei táborban találkoztunk az erdőben vaddisznókkal és megtanultuk őket elkergetni is. A felnőttek nagyon ügyelnek arra, hogy ne szemeteljünk, és ha még is megtennénk, akkor ránk szólnak és elmondják, hogy miért nem szabad.
Köztudott, hogy a sport elengedhetetlen része az egészséges életmódnak és a szervezők ezért minden évben sportnapot rendeznek a Vagabundoknak. Az egészséges életmód mellett ez a nap a csapatmunkára is megtanít. A feladatok jók, viccesek és érdekesek. A 2015-ös táborban erdei akadályversenyen is részt vettünk, ahol az érdekes feladatok mellett tájékozódási, túravezetői ismeretekre is szert tehettünk.

A szervezők még az étkezéseknél is figyelnek az egészséges életmódra, hiszen mindennap legalább egyszer kapunk főtt ételt és a túrákon az ebéd mellé is mindig jár zöldség vagy gyümölcs. Szóval, aki Vagabund, az egészséges marad, amíg csak él!

További fényképek táborainkról, programjainkról:https://vagabund25.wordpress.com/galeria/